بیمه تکمیلی ایران

بیمه تکمیلی ایران

درباره بیمه تکمیلی ایران

بیمه تکمیلی ایران نزد بیمه گذاران و متقاضیان بیمه های درمان تکمیلی به عنوان خدمتی شناخته می شود که دریافت خسارت و هزینه های درمانی در آن به آسانی و با سرعت صورت می پذیرد.

چراکه به عنوان اولین شرکت بیمه ای در کشور توانست با سامانه قدرتمند سدا ، اقدام به ارائه خدمات آنلاین براساس کد ملی به بیمه شدگان نماید . خدماتی که تا به امروز و با گذشت بیش از 8 سال از شروع و راه اندازی آن ، شرکت های بیمه ای دیگر در ارائه کامل آن با مشکل روبرو می باشند.

منظور از گروه در بیمه تکمیلی ایران

طبق تعاریف و قوانین موجود در بیمه مرکزی در بیمه تکمیلی ایران ، گروه های متقاضی بیمه های تکمیلی باید دارای شرایط ذیل جهت اخذ این پوشش باشند.

  • گروه باید دارای شخصیت حقوقی باشد
  • گروه باید دارای شناسه ملی و کد اقتصادی معتبر باشد
  • گروه باید دارای حداقل 50 نفر پرسنل به همراه خانواده باشد
  • گروه باید دارای لیست بیمه گر اول ( بیمه تامین اجتماعی یا سایر سازمان های) باشد
  • ثبت نام 50 درصدی پرسنل در لیست بیمه تکمیلی
  • کلیه متقاضیان بیمه های تکمیلی باید در لیست بیمه گر اول وجود داشته باشند

در گروه هایی همچون اتحادیه ها ، انجمن ها ، تعاونی ها و سایر مراکزی که دارای لیست بیمه تامین اجتماعی پایه نمی باشند و حد نصاب 50 درصدی در آنها رعایت نمی گردد. بیمه ایران براساس دستور العمل داخلی خود اقدام به همکاری با این مراکز می نماید.

تعهدات قرارداد

در بیمه تکمیلی گروهی تعهدات به دو دسته کلی هزینه های بیمارستانی ، هزینه های پاراکلینیکی تقسیم می گردد.

هزینه های بیمارستانی

  • جبران هزینه های بستری عمومی و تخصصی در داخل و خارج از کشور : هزینه هایی از قبیل مراقبت و پرستاری در بیمارستان – جراحی عمومی – آنژیوگرافی قلب – سنگ شکن – درمان طبی (به جز بیماری‌های روان پریشی ) – خدمات ICU در منزل – کورتاژ تخلیه ای (با تایید پزشک معتمد) – تجهیزات پزشکی اعمال جراحی عمومی (پروتز داخل بدن) – تعبیه‌ی پیس میکر(موقت) – جراحی چاقی مفرط (بای پس معده، اسلیو و باندینگ) (با تایید پزشک معتمد) – جراحی استرابیسم ( با تایید پزشک معتمد) – جراحی سپتوپلاستی (با تایید پزشک معتمد) – جراحی ماموپلاستی (با تایید پزشک معتمد) – آنژیوپلاستی عروق محیطی – جراحی چشم – جراحی اعصاب – آمبولیزاسیون (به استثنای عروق داخلی مغز) – کورتاژ تشخیصی – جراحی کاتاراکت – جراحی بلفاروپلاستی (با تایید پزشک معتمد) – دیالیز – جراحی فتق نافی و جدار شکم (با تایید پزشک معتمد) – جراحی فک (با تایید پزشک معتمد) – جراحی ارتوپدی – جراحی گوارش – پلی سومنوگرافی (تست خواب) – خدمات تجمیعی – جراحی قفسه سینه – جراحی زنان (به استثنای زایمان) – جراحی ژنیکوماستی (با تایید پزشک معتمد) – جراحی ابدومینوپلاستی (با تایید پزشک معتمد) – جراحی گوش و حلق و بینی رادیو تراپی – گامانایف و انژیوپلاستی و امبولیزاسیون عروق داخل مغز – پیوند قلب (گیرنده) – پیوند ریه (گیرنده) – پیوند کلیه (گیرنده) – جراحی کایفوز و اسکولیوز (با تایید پزشک معتمد) – پیوند کبد (گیرنده) – جراحی مغز، اعصاب مرکزی و نخاع – جراحی گامانایف – تعبیه پیس میکر دایم یا ICD – انژیوپلاستی و امبولیزاسیون عروق داخلی مغز – جراحی قلب باز ، انژیوپلاستی عروق کرونرتعبیه پیس میکر دایم و ابلیشن قلبی – TAVI(تعويض دريچه از راه كاتترگذاري ) – جراحی مغز و اعصاب مرکزی و نخاع – جراحی دیسک و ستون فقرات – پیوند مغز استخوان (گیرنده) – آنژیوپلاستی قلب – تجهیزات پزشکی جراحی تخصصی(پروتز داخل بدن) – جراحی سرطان (با ارایه گزارش پاتولوژی) – شیمی درمانی سرطان – ابلیشن قلبی – جراحی قلب باز – – جراحی اورولوژی و غیره که براساس توافق بیمه گذار و بیمه گر و براساس شرایط طرفین به بیمه شدگان ارائه می گردد.
  • جبران هزینه های مربوط به زایمان و سزارین
  • جبران هزینه های نازایی و ناباروری : هزینه های درمان نازایی و ناباروری شامل اعمال جراحی مرتبط و اقدامات درمانی شامل میکرواینجکشن ،IUI ، ZIFT ، GIFT ،IVF
  • جبران هزینه های مربوط به پیوند اعضا
  • رفع عیوب انکساری چشم یا لیزیک : جبران هزينه‌هاي جراحي مربوط ‌به رفع عيوب انكساري چشم در مواردي كه به تشخيص پزشك معتمد بيمه‌گر درجه نزديك‌بيني، دوربيني، آستيگمات يا مجموع قدر مطلق نقص بينايي هر چشم ۳ ديوپتر يا بيشتر باشد.
  • جبران هزینه های مربوط به بیماری های خاص
  • بیماری های روانپریشی : صرفاً جبران هزینه های بستری جهت درمان بیماری های روانپریشی ( هزینه نگهداری بیماران روانپریش تحت پوشش نمی باشد )
بیمه تکمیلی ایران

هزینه های سرپایی

  • هزینه های پاراکلینیکی گروه یک شامل : انواع رادیوگرافی ، آنژیوگرافی سرپایی عروق محیطی و چشم ، انواع سونوگرافی ، ماموگرافی ، انواع اسکن ، ام ار ای ، پزشکی هسته ای (شامل اسکن هسته ای و درمان ایزوتوپ) دانسیتومتری ( سنجش تراکم استخوان )
  • هزینه های پاراکلینیکی گروه  دو شامل : انواع آندوسکوپی ، ERCP ، خدمات تشخیصی قلبی و عروقی شامل نوار قلب ، انواع اکوکاردیوگرافی ، انواع هولتر مانیتورینگ ، تست ورزش ، آنالیز پیس میکر ، تیلت تست ، خدمات تشخیصی تنفسی مانند ( اسپرومتری وPFT و …) خدمات تشخیصی الکترومیوگرافی و هدایت عصبی (EMG ،NCV) الکتروانسفالوگرافی (EEG) ، خدمات تشخیصی یورودینامیک (نوار مثانه) خدمات تشخیصی و پرتو پزشکی چشم ( مانند اپتومتری ، پریمتری ، بیومتری ، پاکی متری ، پنتاکم و … ) ، خدمات تشخیصی گوش ( مانند تمپانومتری ، انواع ادیومتری و … )
  • هزینه های پاراکلینیکی گروه سه ( آزمایش ها ) مانند : خدمات آزمایشگاهی ( به استثنای مارکرهای جنینی ) ، پاتولوژی ، تستهای آلرژیک ، ژنتیک پزشکی ( به استثنای آزمایشات ژنتیک جنین و غربالگری ژنتیک والدین )
  • هزینه های پاراکلینیکی گروه چهار خدمات غربالگری جنینی و تشخیص و درمان ناهنجاری های جنینی شامل : اکوی قلب جنین ، مارکرهای جنینی و آزمایش های ژنتیک جنین
  • هزینه های پاراکلینیکی گروه  پنج ( توان بخشی ) : فیزیوتراپی (PT) ، گفتار درمانی (ST) ، کاردرمانی (OT)
  • جبران هزینه های ویزیت ، دارو و خدمات اورژانس : جبران هزینه ویزیت، دارو ( بر اساس فهرست دارو های مجاز کشور صرفا مازاد بر سهم بیمه گر اول ) و خدمات اورژانس در موارد غیر بستری
  • داروی بیماری خاص : داروهای خوراکی بیمارهای خاص و صعب العلاج در موارد غیر بستری ، طبق تعریف وزارت محترم بهداشت از محل سقف تعهد اعمال جراحی تخصصی
  • هزینه آمبولانس : هزينه آمبولانس  داخل شهری و بین شهری و ساير فوريت‌هاي پزشكي مشروط‌به بستري‌شدن بيمه‌شده در مراكز درماني و يا نقل‌و‌انتقال بيمار به ساير مراكز تشخيصي- درمانی طبق دستور پزشک معالج
  • جبران هزینه خرید عینک لنز طبی : جبران هزینه عینک طبی ، لنز تماسی طبی ( صرفاً یک نوبت در هر سال بیمه ای)
  • جبران هزینه مربوط به خرید سمعک و اروتز
  • هزینه اعمال مجاز سرپایی مانند : شکستگی ، در رفتگی ، گچ گیری ، ختنه ، بخیه ، کرایوتراپی ، اکسیزیون لیپوم ، بیوپسی، تخلیه ی کیست ، لیزر درمانی
  • جبران هزینه های خدمات دندانپزشکی : هزینه های سرپایی یا بستری مربوط به خدمات دندانپزشکی ، جراحی لثه ، ایمپلنت ، ارتودنسی و دست دندان مصنوعی ( به استثناء اعمال زیبایی ). هزینه های دندان پزشکی بر اساس تعرفه مصوب هیات وزیران محاسبه و پرداخت می گردد.
  • تهیه اعضای طبیعی بدن

استثنائات قرارداد

ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﻩ 14 ﺍﺯ ﺁﺋﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ 99 ﺑﯿﻤﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﯿﻤﻪ ﺍﺯ ﺷﻤﻮﻝ ﺗﻌﻬﺪﺍﺕ ﺑﯿﻤﻪ ﮔﺮ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺳﺖ:

  • ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺟﺮﺍﺣﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﻜﻪ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻭﻗﻮﻉ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺩﺭ ﻃﯽ ﻣﺪﺕ ﺑﻴﻤﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
  • ﻋﻴﻮﺏ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩﯼ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﻜﻪ ﻃﺒﻖ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺎﻟﺞ ﻭ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ، ﺭﻓﻊ ﺍﯾﻦ ﻋﻴﻮﺏ ﺟﻨﺒﻪ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ .
  • ﺳﻘﻂ ﺟﻨﻴﻦ ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺎﻟﺞ.
  • ﺗﺮﻙ ﺍﻋﺘﻴﺎﺩ.
  • ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﺨﺪﺭ، ﺭﻭﺍﻥ ﮔﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﻣﺸﺮﻭﺑﺎﺕ ﺍﻟﮑﻠﯽ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺎﻟﺞ.
  • ﺧﻮﺩﮐﺸﯽ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﺠﺮﻣﺎﻧﻪ ﺑﻴﻤﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻣﺮﺍﺟﻊ ﺫﯾﺼﻼﺡ.
  • ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻃﺒﻴﻌﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﻴﻞ، ﺯﻟﺰﻟﻪ ﻭ ﺁﺗﺸﻔﺸﺎﻥ.
  • ﺟﻨﮓ، ﺷﻮﺭﺵ، ﺍﻏﺘﺸﺎﺵ، ﺑﻠﻮﺍ، ﺍﻋﺘﺼﺎﺏ، ﻗﻴﺎﻡ، ﺁﺷﻮﺏ، ﮐﻮﺩﺗﺎ ﻭ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﺍﺣﺘﻴﺎﻃﯽ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﻭ ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭﺍﻧﻪ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺫﯼ ﺻﻼﺡ.
  • ﻓﻌﻞ ﻭ ﺍﻧﻔﻌﺎﻻﺕ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ.
  • ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺎﻟﺞ ﻭ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ.
  • ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﻴﻤﺎﺭﺍﻥ ﺑﻴﻦ 10 ﺳﺎﻝ ﺗﺎ 70 ﺳﺎﻝ ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺎﻟﺞ ﻭ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ.
  • ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﭼﮑﺎﭖ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﻭ ﻣﻌﺎﯾﻨﺎﺕ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﻭ ﻃﺐ ﮐﺎﺭ.
  • ﻟﻮﺍﺯﻡ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﻭ ﺁﺭﺍﯾﺸﯽ ﮐﻪ ﺟﻨﺒﻪ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. ﻣﮕﺮ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ.
  • ﺟﺮﺍﺣﯽ ﻓﮏ ﻣﮕﺮ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﻮﻣﻮﺭ ﯾﺎ ﻭﻗﻮﻉ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﺑﺎﺷﺪ.
  • ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﻌﻠﻮﻟﻴﺖ ﺫﻫﻨﯽ ﻭ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﺍﻓﺘﺎﺩﮔﯽ ﮐﻠﯽ.
  • ﺭﻓﻊ ﻋﻴﻮﺏ ﺍﻧﻜﺴﺎﺭﯼ ﭼﺸﻢ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ ﺩﺭﺟﻪ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻴﻨﯽ، ﺩﻭﺭﺑﻴﻨﯽ، ﺁﺳﺘﻴﮕﻤﺎﺕ ﯾﺎ ﺟﻤﻊ ﻗﺪﺭ ﻣﻄﻠﻖ ﻧﻘﺺ ﺑﻴﻨﺎﯾﯽ ﻫﺮ ﭼﺸﻢ (ﺩﺭﺟﻪ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻴﻨﯽ ﯾﺎ ﺩﻭﺭﺑﻴﻨﯽ ﺑﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﻧﺼﻒ ﺁﺳﺘﻴﮕﻤﺎﺕ) ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ 3 ﺩﯾﻮﭘﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ.
  • ﮐﻠﻴﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﭘﺰﺷﻜﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺗﻌﺮﻓﻪ ﺩﺭﻣﺎﻧﯽ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ، ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﭘﺰﺷﻜﯽ ﺗﺪﻭﯾﻦ ﻭ ﺍﻋﻼﻡ ﻧﮕﺮﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

خدمات شرکت بیمه ایران در طول قرارداد

خدمات به دو صورت به بیمه شدگان در بیمه تکمیلی ایران ارائه می گردد.

خدمات در مراکز درمانی طرف قرار داد : با مراجعه به این مراکز با ارائه کارت ملی خود ، کلیه هزینه های درمانی شما تا سقف قرارداد از طرف شرکت بیمه ایران پرداخت می گردد.

خدمات در مراکز درمانی غیر طرف قرارداد : با مراجعه به مراکز غیر طرف قرار داد ، پس از پرداخت صورت حساب خود ، با ارائه آن به شرکت بیمه ایران می توانید تا سقف قرارداد و طبق تعرفه مصوب هزینه خود را دریافت نمایید.

در بخش پشتیبانی مراکز غیر طرف قرارداد بخشی از خدمات بیمه تکمیلی ایران توسط نمایندگان آن و بخشی از آن توسط شرکت بیمه ایران به بیمه شدگان ارائه می گردد.

خدماتی که شبکه فروش شرکت های بیمه ای به متقاضیان ارائه می نمایند دارای دو بخش کلی می باشد. بخشی از آن طبق یک دستور العمل کلی می باشد که جهت پرداخت خسارت به بیمه شدگان رعایت می گردد و بخش از آن که خدمات ارزش افزوده هر نماینده می باشد توسط آن نماینده به صورت اختصاصی به هر بیمه گذار ارائه میگردد

در بخش اول

نماینده بیمه موظف به جمع آوری پرونده های درمانی از محل های تعیین شده و ارسال آن برای شعبات سرپرستی جهت پرداخت خسارت می باشند

نماینده بیمه موظف است در طول قرارداد مشاوره های لازم به بیمه شدگان را جهت دریافت خسارت آسان ارائه نماید

در بخش دوم

نماینده بیمه برحسب شرایط قراردادی اقدام به ساده سازی فرآیند ها ، ارائه خدمات مازاد بر درمان و پشتیبانی بهتر خدمات می نمایند.

kendal L4iKccAChOc unsplash edited

راهنمای استفاده از بیمه تکمیلی ایران

جهت استفاده از بیمه درمان تکمیلی خود به دو صورت می توانیم اقدام نماییم . مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد و مراجعه به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد.

فرانشیز بیمه درمان گروهی ایران

در بیمه درمان گروهی ایران فرانشیز براساس شرایط ذیل به متقاضیان ارائه می گردد . البته استثنائاتی نیز در هر بخش وجود دارد . که شرکت بیمه ایران می تواند خارج از این قوانین اقدام به ارائه خدمات به متقاضیان نمایند

فرانشیز در طرح درمان گروهی بیمه ایران از 10 الی 30 درصد متغییر می باشد

دوره انتظار

  • دوره انتظار برای گروه های کمتر از 1000 نفر فقط مربوط به تعهدات زایمان و سزارین می باشد
  • دوره انتظار برای گروه های بیش از 1000 نفر حذف می گردد

ارائه دوره انتظار برای گروه ها و مجموعه هایی می باشد که در سال گذشته تحت پوشش هیچ گونه بیمه تکمیلی نبوده اند.و یا از تاریخ اتمام بیمه تکمیلی آنها بیش از یک ماه نگذشته باشد .

حذف دوره انتظار برای گروه هایی که در سال گذشته تحت پوشش بیمه تکمیلی شرکت بیمه ای بوده اند تنها با ارائه تاییدیه کتبی بیمه گر قبلی امکان پذیر می باشد.

شرایط خرید

داشتن شرایط اشاره شده در بالا برای گروه های متقاضی بیمه تکمیلی ، ارسال درخواست کتبی به شبکه فروش با ذکر تعداد کل اعضا و تعداد متقاضیان بیمه تکمیلی ، پرداخت حق بیمه نقد و یا اقساط و شروع قرارداد

در قرارداد های تمدیدی بیمه ایران ، ذکر شماره قرارداد سال گذشته در نامه درخواستی الزامی می باشد .

حق بیمه

حق بیمه هر قرارداد براساس شرایط آن قرارداد توسط بیمه ایران تعیین می گردد و شرایطی از قبیل : تعداد نفرات سازمان ، میانگین سنی ، تعهدات درخواستی ، فرانشیز قرارداد ، ضریب خسارت سال های گذشته ، تجمیع پرتفو و سایر شرایط دیگر در آن تاثیر گذار می باشد..

نحوه پرداخت بیمه تکمیلی ایران

نحوه پرداخت حق عضویت این طرح به دو صورت نقد و اقساط می باشد

شرایط اقساطی هر قرارداد به استثنا قرارداد اصناف و اتحادیه ها براساس توافقات طرفین صورت می پذیرد

شرایط فسخ بیمه درمان گروهی ایران

ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻓﺴﺦ ﺑﻴﻤﻪ ﻧﺎﻣﻪ ﻭ ﻧﺤﻮﻩ ﺗﺼﻔﻴﻪ ﺣﻖ ﺑﻴﻤﻪ: ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ ﯾﺎ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺰﺍﺭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﺴﺦ ﺑﻴﻤﻪ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻨﺪ

ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻓﺴﺦ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ:

  • ﻋﺪﻡ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﯾﺎ ﻗﺴﻤﺘﻲ ﺍﺯ ﺣﻖ ﺑﻴﻤﻪ ﯾﺎ ﺍﻗﺴﺎﻁ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺳﺮﺭﺳﻴﺪ ﻣﻘﺮﺭ.
  • ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺰﺍﺭ ﺳﻬﻮﺍً ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﻮﺀ ﻧﻴﺖ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﺧﻼﻑ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﮐﻨﺪ ﯾﺎ ﺍﺯ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺧﻄﺮ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﯾﺎﺑﺪ ﯾﺎ ﺍﺯ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺁﻥ ﮐﺎﺳﺘﻪ ﺷﻮﺩ.
  • ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺧﻄﺮ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﻴﻤﻪ ﻧﺎﻣﻪ ﻭ ﻋﺪﻡ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺰﺍﺭ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺣﻖ ﺑﻴﻤﻪ.

ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻓﺴﺦ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺰﺍﺭ:

  • ﺩﺭﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺧﻄﺮ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﻴﻤﻪ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﺑﺪ ﻭ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﺗﺨﻔﻴﻒ ﺩﺭ ﺣﻖ ﺑﻴﻤﻪ ﻧﺸﻮﺩ.
  • ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﭘﺮﺗﻔﻮﯼ ﺑﯿﻤﻪ ﮔﺮ ﻭ ﯾﺎ ﺗﻮﻗﻒ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﯿﻤﻪ ﮔﺮ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺩﻟﯿﻞ.
  • ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻮﻗﻒ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺑﻴﻤﻪ ﮔﺰﺍﺭ ﮐﻪ ﺑﯿﻤﻪ ﺷﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺁﻥ ﺑﯿﻤﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

محمدی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید