15 آبان 1314 تاسیس اولین شرکت بیمه ایرانی در ایران در کنار سایر شرکت های خارجی . شرکت تمام دولتی که در همان سال ابتدایی فعالیتش 62 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد و تا به امروز به عنوان بزرگترین شرکت بیمه ای از حیث دارایی ، نیروی انسانی و مشتری توانسته جایگاه ارزشمندی را در بین مردم به عنوان پشتیبانی مناسب کسب نماید.
مجموع نیروی انسانی شاغل در شرکت (رسمی، پیمانی، قراردادی) حدود چهارهزار و هفتصد و سی و نه نفر میباشند که 53 درصد آنها تحصیلات دانشگاهی و بالاتر از دیپلم دارند. علاوه بر این، با توجه به گسترش بازار بیمه، بیمه ایران در 10 سال گذشته بخشی از نیروی انسانی خود را از طریق شرکت تخصصی خدماتی کارگستران راهبر (امین سابق) تأمین کرده است.
بیمه ایران با دارا بودن 205 شعبه فعال و مجتمع خدمات بیمهای در سراسر کشور و 12 شعبه و نمایندگی در خارج از مرزها و با بکارگیری بیش از 3770 دفتر نمایندگی حقیقی و 156 نماینده حقوقی تحت عنوان شرکت خدمات بیمه ای (در مجموع 4256 نمایندگی، کارگزار و شرکت خدمات بیمهای )، بزرگترین شبکه عرضه بیمه در کشور را در اختیار دارد .
سرمایه شرکت سهامی بیمه ایران از مبلغ 34.241 میلیارد ریال به مبلغ 189.032 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش یافت.
ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه ایران به 51.132.467.000.000 ریال افزایش یافته است. به توجه به ظرفت بالای ریسک ، این شرکت در برخی از قرارداد های بیمه ای سایر شرکت های بیمه ای به عنوان بازوی اتکایی بیمه مرکزی اقدام به مشارکت با شرکت بیمه ای و مدیریت ریسک می کند .
ذخایرفنی و سرمایه و اندوختههای شرکت بر اساس آئیننامه سرمایهگذاری ها، مصوب شورای عالی بیمه در زمینههای مختلف از جمله سپردههای بانکی، اوراق مشارکت، سهام و مستندات سرمایهگذاری می شود. هتل عباسی اصفهان و شرکت بیمه ایران – انگلستان از جمله سرمایهگذاریهای بیمه ایران است .
این مجموعه ارزشمند که از ویژگی های یک هتل مدرن و یک موزه با آثار هنری و تاریخی و از شهرت جهانی برخوردار است، در سال 1337 در اصفهان در محل یکی از زیباترین کاروانسراهای دوره صفوی احداث شده که تماما” متعلق به بیمه ایران است.
بیمه ایران – انگلیس با سرمایه 48,600,000 پوند که 99 درصد آن متعلق به بیمه ایران است از سال 1975 میلادی در بازار بیمه اروپا فعالیت می کند.
نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال 1400 معادل 109 درصد (سطح یک) می باشد.
شرکت بیمه ایران از اواسط سال 1401 توانست با راه اندازی مرکز خسارت آنلاین ، کلیه فرآیند های خسارتی بیمه شخص ثالث و بدنه را از طریق درگاه الکترویکی خود انجام دهد به صورتی که نیازی به حضور مشتری در شعب داخل کشور وجود ندارد. همچنین در صورت نیاز مشتریان می توانند همچنان از طریق نمایندگان و شعب فعال در شهر خود از خدمات حضوری و الکترونیکی استفاده نمایند .
بیمه ایران را می توان به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات الکترونیک درمان در کشور دانست ، این شرکت با توجه به شعار دولت الکترونیک توانست اولین سامانه ارائه خدمات آنلاین(سدا) در مراکز درمانی را ارائه نماید. به طوری فرد با ارائه به مراکز درمانی طرف قرارداد به آسانی با ارائه کد ملی خود می تواند اقدام به دریافت خدمات نماید.
این شرکت در سال جاری به دنبال جمع آوری پرونده های درمانی و ارائه خدمات در مراکز غیر طرف قرارداد بوده به طوری علاوه بر تسریع در روند دریافت خدمات ، بتواند به آسانی دسترسی به خدمات را از طریق پنل کاربری بیمه شدگان میسر نماید.
در بخش پشتیبانی مشتریان و دریافت خسارت ، مشتریان علاوه بر مراجعه به شعب خسارتی در کل کشور می توانند از طریق نمایندگان خود اقدام به پیگیری و دریافت خدمات نمایند. همچنین مرکز تماس 24 ساعته بیمه ایران با شماره 09668 آماده پاسخگویی به مشتریان می باشد .
باید توجه داشت ، بیمه ایران به لطف تعداد بالای نیروی انسانی خود به ویژه شعب و شبکه فروش خود و همچنین خدمات الکترونیک خود ، دسترسی به خدمات را در کلیه نقاط کشور برای هموطنان آسان نموده است . به طوری که شما در هر نقطه از کشور ، در صورت نیاز به خدمات این شرکت به آسانی می توانید از آن بهره ببرید.
نمایندگی 20413 محمدی به عنوان نماینده طرف قرارداد با این مجموعه از سال 1393 فعالیت رسمی خود را در صنعت بیمه آعاز نمود.